انجمن برادری طالوت

سلام به خداوند مهربان و عاشق

انجمن برادری طالوت

سلام به خداوند مهربان و عاشق

جـدول تـعـیـیـن افـسـردگـی بـک


1
0= غمگین نیستم.
1= غمگین هستم.
2= غم،دست بردار نیست.
3= تحمل خودم را از دست داده ام.
2
0= به آینده امیدوار هستم.
1= به آینده امیدی ندارم.
2= احساس میکنم آینده امید بخشی در انتظار من نیست.
3= کمترین روزنه امیدی را ندارم.
3
0= ناکام نیستم.
1= ناکام تر از دیگران هستم.
2= به زندگی گذشته خودم که نگاه میکنم هر چه می بینم،شکست و ناکامی است.
3= آدم کاملاً شکست خورده ای هستم.
4
0= مثل گذشته از زندگی خودم راضی هستم.
1= مثل سابق از زندگی،لذت نمی برم.
2= از زندگی،رضایت واقعی را ندارم.
3= از هر کس و هر چیز که بگوئی ناراضی هستم.
5
0= احساس تقصیر نمی کنم.
1= گاهی اوقات احساس تقصیر میکنم.
2= اغلب احساس تقصیر میکنم.
3= همیشه احساس تقصیر میکنم.
6
0= انتظار مجازات را ندارم.
1= احساس میکنم ممکن است مجازات شوم.
2= انتظار مجازات را دارم.
3= احساس میکنم مجازات میشوم.
7
0= از خودم راضی هستم.
1= از خودم ناراضی هستم.
2= از خودم بدم می آید.
3= از خودم متنفر هستم.
8
0= بدتر از سایرین نیستم.
1= از خودم بخاطر خطاهای خودم انتقاد میکنم.
2= همیشه خودم را بخاطر خطاهای خودم سرزنش میکنم.
3= برای هر اتفاق بدی،خودم را سرزنش میکنم.
9
0= هرگز به فکر خودکشی نمی افتم.
1= فکر خودکشی به سر من زده اما اقدامی نکرده ام.
2= به فکر خودکشی هستم.
3- اگر بتوانم،خودکشی میکنم.
10
0= بیش از حد معمول گریه نمی کنم.
1= بیش از گذشته گریه میکنم.
2= همیشه گریان هستم.
3= قبلاً گریه میکردم اما حالا با آنکه دلم هم میخواهد نمی توانم گریه کنم.
11
0= کم حوصله تر از گذشته نیستم.
1= کم حوصله تر از گذشته هستم.
2= اغلب کم حوصله هستم.
3= همیشه کم حوصله هستم.
12
0= مثل همیشه مردم را دوست دارم.
1= به نسبت گذشته کمتر از مردم خوشم می آید.
2= تا حدود زیادی علاقه خودم را به مردم از دست داده ام.
3= از مردم قطع امید کرده ام و به آنها علاقه ای ندارم.
13
0= مانند گذشته تصمیم میگیرم.
1= کمتر از گذشته تصمیم میگیرم.
2= نسبت به گذشته تصمیم گیری برای من دشوارتر شده است.
3= قدرت تصمیم گیریم را از دست داده ام.
14
0= جذابیت گذشته ها را ندارم.
1= نگران هستم که جذابیت خودم را از دست بدهم.
2= احساس میکنم هر روز که میگذرد جذابیت خودم را بیشتر از دست میدهم.
3= زشت هستم.
15
0= به خوبی گذشته کار میکنم.
1= به خوبی گذشته ها کار نمی کنم.
2= برای اینکه کاری بکنم به خودم فشار زیادی می آورم.
3= دستم به هیچ کاری نمی رود.
16
0= مثل همیشه خوب میخوابم.
1= مثل گذشته خوابم نمی برد.
2= یکی دو ساعتی زودتر از معمول از خواب بیدار میشوم و خوابیدن دوباره برایم مشکل است.
3= چند ساعت زودتر از معمول از خواب بیدار میشوم و دیگر خوابم نمی برد.
17
0= بیشتر از گذشته خسته نمی شوم.
1= بیش از گذشته خسته میشوم.
2= انجام هر کاری،من را خسته میکند.
3= از شدت خستگی هیچ کاری از عهده من ساخته نیست.
18
0= اشتهای من تغییری نکرده است.
1= اشتهای من به خوبی گذشته نیست.
2= اشتهای من خیلی کم شده است.
3= به هیچ چیز اشتها ندارم.
19
0= اخیراً وزن کم نکرده ام.
1= بیش از دو کیلو و نیم وزن کم نکرده ام.
2= بیش از پنج کیلو از وزن بدن من کم شده است.
3= بیش از هفت کیلو وزن کم کرده ام.
20
0= بیش از گذشته بیمار نمی شوم.
1= از سردرد و دل درد و یبوست،کمی ناراحت هستم.
2= به شدت نگران سلامتی خود هستم.
3= آنقدر نگران سلامتی خود هستم که دست من به هیچ کاری نمی رود.
21
0= میل جنسی من،تغییری نکرده است.
1= میل جنسی من،کمتر شده است.
2= میل جنسی من،خیلی کم شده است.
3= کمترین میل جنسی در من نیست.




تـفـسـیـر جـدول افـسـردگـی بـک

جمع امتیازات                                                                  میزان افسردگی
10 – 1                                                                                     طبیعی
16 – 11                                                                            کمی افسرده
20 – 17                                                     نیازمند مشورت با روانپزشک
30 – 21                                                                       به نسبت افسرده
40 – 31                                                                         افسردگی شدید
بیشتر از 40                                                              افسردگی بیش از حد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد