انجمن برادری طالوت

سلام به خداوند مهربان و عاشق

انجمن برادری طالوت

سلام به خداوند مهربان و عاشق

چهار-1

ما یک ترازنامه اخلاقی و جستجوگرانه از خود تهیه کردیم

اکثر ما چون می خواستیم مصرف مواد مخدر را قطع کنیم به معتادان گمنام آمدیم. ما احتمالا درباره اینکه با آمدن به جلسات معتادان گمنام در حال شروع چه کاری هستیم و یا در آغاز یک برنامه بهبودی هستیم  زیاد فکر نکرده بودیم  اما اگر تاکنون به دست آورد این برنامه توجه نکرده ایم شاید الان وقت آن باشد که تأمل کرده و در این باره فکر کنیم. ابتدا باید از خود بپرسیم که از بهبودی چه توقعی داریم. اکثر ما به این سؤال اینگونه پاسخ می دهیم که ما فقط خواهان آسایش ، نشاط ، و آرامش هستیم یا فقط می خواهیم که بتوانیم خودمان را دوست داشته باشیم . اما چگونه می توانیم خود را دوست داشته باشیم وقتی که حتی نمی دانیم که کی هستیم ؟
قدم چهارم ابزار لازم جهت شناخت خود و اطلاعات مورد نیاز برای دوست داشتن خود را به ما می دهد. همینطور چیزهای دیگری که ما از برنامه توقع داریم ، مانند آسایش ، نشاط و آرامش را به ما ارائه می کند.
قدم چهارم جلودار و بوجود آورنده دوره جدید بهبودی ما است. از قدم چهارم تا قدم نهم را می توان فرایندی در درون یک فرآیند نامید. ما از اطلاعاتی که در قدم چهارم بدست می آوریم برای کار کردن قدمهای پنجم، ششم، هفتم  هشتم و نهم استفاده می کنیم. این فرآیند قرار است که بارها و بارها در بهبودی ما تکرار شود.
مثالی برای این فرآیند است که بسیار مناسب می باشد. ما همانند یک پیاز هستیم . هر بار که قدم چهار را کار می کنیم یک لایه پوست را از خود دور می کنیم و به مغز و اصل خود نزدیکتر می شویم. هر یک از لایه های پوست پیاز نشانگر یک لایه انکار ، بیماری اعتیاد ، نواقص شخصیتی و خساراتی است که به بار آورده ایم. مغز پیاز نشانگر روح سالم و نابی است که در اعماق وجود همه موجود می باشد. هدف ما در بهبودی، رسیدن به بیداری روحانی است و با شروع این فرآیند به آن نزدیک می شویم. هر بار که این راه را طی می کنیم روح ما بیدارتر می شود.
قدم جهارم روشی برای پیدا کردن شناخت از خود است و همانقدر که به ما کمک می کند تا ذات خطاهای خود را ببینیم همانقدر هم کمک می کند تا با نقاط قوت و داشته های خود آشنا شویم. فرآیند ترازنامه نویسی نیز راهی بسوی آزادی می باشد. ما از آزاد بودن مدت هامحروم بوده ایم شاید حتی در تمام طول عمر خود، اکثر ما کشف می کنیم که مشکلات ما از زمانی که برای اولین بار مواد مخدر مصرف کردیم شروع نشد بلکه خیلی قبل از آن و وقتی که دانه اعتیاد در وجود ما کاشته شد آغاز گردید. ممکن است ما خیلی قبل از آنکه برای اولین بار مواد مخدر مصرف کنیم احساس انزوا و متفاوت بودن را تجربه کرده باشیم. در واقع آنچه که ما احساس می کردیم و نیروهایی که ما را به جلو می راند کاملاً در دام اعتیادما اسیر بود و اشتیاق ما برای تغییر احساسات مان و مطیع کردن آن نیروها بود که ما را برای اولین بار مصرف رهنمون ساخت. ترازنامه،  دردها و درگیری ها حل نشده در گذشته را برای ما عریان می سازد تا دیگر در اختیار آنها نباشیم. ما دیگر حق انتخاب خواهیم داشت و تا حدی به آزادی دست خواهیم یافت.
این قسمت از راهنمای کارکرد قدم در واقع دو قسمت مجزا می باشد. قسمت اول ز طریق راهنمایی ما در کاوش انگیزه هایمان برای کارکرد این قدم و درک مفهوم آن کمک می کند تا برای کارکرد این قدم آماده شویم. قسمت دوم ما را برای نوشتن یک ترازنامه بی باکانه و جستجوگرانه راهنمایی می کند.


ما یک ترازنامه دردها و درگیری های حل نشده گذشته تهیه کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد