انجمن برادری طالوت

سلام به خداوند مهربان و عاشق

انجمن برادری طالوت

سلام به خداوند مهربان و عاشق

سه-6

 اصول روحانی

با توجه به ذات روحانی قدم سوم، ما در ابتدا بر روی تسلیم و تمایل تمرکز می کنیم پس از آن می بینیم که امید چگونه به ایمان و اعتماد تبدیل می‌گردد و در نهایت متوجه می شویم که اصل روحانی تعهد به قدم سوم گره خورده است .
برای ما وقتی که همه چیز همانگونه که می خواهیم پیش می رود تمرین اصل روحانی تسلیم خیلی آسان است. در واقع وقتی که همه چیز به نرمی و خوبی پیش میرود احتمالاً این باور که همه چیز تحت اختیار و کنترل ما است و به تمرین اصل تسلیم نیاز نداریم برای‌مان پیش می آید. زنده نگه داشتن اصل روحانی تسلیم و واگذاری به مراقبت خداوند به آنگونه که او را درک می کنیم در روح و فکرمان برای ما ضروری است حتی وقتی که همه چیز خوب و درست پیش می رود.
ما معمولاً بیشترین تمایل را پس از تسلیم شدن تجربه می کنیم. تمایل اغلب به دنبال احساس یأس یا درگیری برای کنترل نیز بوجود می آید. اگر چه ما می توانیم اصل روحانی تمایل را قبل از اینکه به آن نیاز پیدا می کنیم تمرین نماییم تا در حد امکان از تجربه دردهای غیر لازم اجتناب کنیم .
پیشرفتی روحانی از امید به سوی ایمان و اعتماد در قدم سوم وجود دارد. ما با امیدی که توسط قدم دو برایمان بوجود آمده قدم سوم را شروع کردیم. امید از این آگاهی و دانش که زندگی ما سرشار از امکانات و احتمالات است و هیچ چیز یقین و ابدی در آن وجود ندارد و توسط اولین نجواها و پیش بینی‌های حاکی از آنکه ما نیز می توانیم به آرزوهای نهفته درقلب خود دست پیدا کنیم بوجود می آید . شک و دودلی ما در فرآیند تبدیل امید به ایمان از بین می رود. ایمان، ما را بسوی عمل سوق می‌دهد. ما در واقع کارهایی را که افرادی که به آنها ایمان داریم به ما می گویند  انجام می دهیم تا به آن چیزهایی که می خواهیم دست پیدا کنیم. در قدم سوم ایمان، ظرفیت لازم برای تصمیم گرفتن و عملی ساختن آن را به ما می دهد. اعتماد نیز پس از اینکه ایمان را به کار گرفتیم شروع به اجرای نقش می کند. احتمالاً پیشرفت زیادی در راه رسیدن به اهداف خود داشته‌ایم و حالا برای ما مشهود است که ما می توانیم از طریق عمل مثبت و سازنده بر روی زندگی خود تأثیر بگذاریم.
اصل تعهد، اوج فرآیند روحانی در قدم سوم است. تصمیم گرفتن برای واگذاری و سپردن به خداوند و تکرار و تکرار این تصمیم به دفعات حتی اگر به نظر آید که اتفاق مثبتی رخ نمی دهد، مفهوم کلی این قدم است. ما می توانیم اصل روحانی تعهد را با تأیید و تکرار تصمیم خود به صورت مداوم و منظم و به عمل در آوردن آن، که به تصمیم مامعنا و مفهوم می بخشد تمرین کنیم. برای مثال باقی قدمها را کار کنیم .


ما تصمیم گرفتیم که از تجربه دردهای غیر لازم اجتناب کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد